INDEMNIZATIE CRESTERE COPIL

1. ACTE NECESARE LA DEPUNEREA DOSARULUI PENTRU OBŢINEREA ÎNDEMNIZAŢIEI PENTRU CREŞTEREA COPILULUI CONFORM OUG 111/2010, modificata prin legea 66/2016, completata cu  Legea 89/2019 din 02.05.2019

– Cerere tip;

– Adeverinţă tip – completată de angajator în original;

– Copie după cererea depusă la angajator aprobată şi ştampilată de acesta privind intrarea în concediul pentru creşterea copilului+decizia de suspendare a contractului de muncăîn original (sau decizie de încetare a contractului de munca copie + original însoţită de declaraţia pe propria răspundere că titularul nu realizează venituri )

-alte acte doveditoare care să ateste îndeplinirea perioadelor asimilate (de ex.: șomaj, concedii medicale/ perioada în care a urmat studii preunivesitare/ universitare/ postuniversitare etc)-dacă este cazul.

– Buletine de identitate(mama şi tata) – copie+original;

– Certificatele de naştere ale copiilor pentru care se solicită drepturile precum şi ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere – în copie şi original;

– Livret de familie (după caz) copie +original;

– certificatul de casatorie – copie + original;

– alte acte doveditoare privind calitatea solicitantului şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, pentru una dintre persoanele care a adoptat copilul/ căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei/ care are copilul în plasament/ în plasament în regim de urgenţă, cu excepţia asistentului maternal profesionist care poate beneficia de aceste drepturi numai pentru copiii săi, precum şi persoana care a fost numită tutore;-dacă este cazul.

– in cazul in care parintii sunt necasatoriti este necesara si ancheta sociala efectuata de Serviciul  Autoritatea Tutelara  conform H.G.1291/28.12.2012.

– extrasul de cont -în cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţă de cont de la banca titularului (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit Ţiriac).

– Dosar plic

 

În cazul în care tatăl solicită îndemnizaţia de creştere şi îngrijire a copilului, este necesară şi adeverinţa de la angajatorul mamei cu specificarea perioadei în care a fost plătită indemnizaţia de maternitate adică concediul prenatal si postnatal sau declaraţie pe propria răspundere ca nu a beneficiat de indemnizaţia de maternitate )

Condiţii: domiciliul stabil sau reşedinţa in com FIBIȘ şi să fi realizat venituri 12 luni anterior datei naşterii copilului in ultimii 2 ani.

Actele se depun la primărie in termen de 60 de zile lucrătoare, după terminarea concediului de  maternitate (sarcina si lăuzie  minim obligatoriu fiind 42 de zile după naştere  sau maxim sarcina +lăuzie 126 zile) sau în termen de 60 de zile lucrătoare de la naşterea copilului, în cazul în care mama nu beneficiaza de indemnizaţia de maternitate adică (concediul pre+post natal).

 

NOTĂ: Persoanele îndreptăţite care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010 modificata prin  L66/2016 si  obţin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de catre copil a varstei de 2 ani,respectiv 3 ani,in cazul copilului cu handicap,acordarea stimulentului se prelungeste astfel:pana la împlinirea de catre copil a vârstei de 3ani si pana la împlinirea vârstei de 4 ani in cazul copilului cu handicap.

 

Conform OUG 111/2010, ART. 12(1) Drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se acordă în situaţia în care solicitantul îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) este cetăţean român, cetăţean străin sau apatrid,b) are, conform legii, domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României; c) locuieşte în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.

 

2. ACTE NECESARE PENTRU OBŢINEREA STIMULENTULUI DE INSERŢIE CONFORM OUG 111/2010, modificata prin L66/2016:

– Cerere tip;

– Adeverinţa tip completată de angajator;

– Dovada de la angajator că realizeaza venituri  şi în prezent începând cu data de…;

– alte acte doveditoare care să ateste îndeplinirea perioadelor asimilate (de ex.: șomaj, concedii medicale/ perioada în care a urmat studii preunivesitare/ universitare/ postuniversitare etc)-dacă este cazul

– Buletine identitate( mama şi tata ) copie+original;

– Certificatele de  naştere ale copiilor pentru care se solicita drepturile precum şi ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere în copie+original;

– Livret de familie (după caz) copie +original;

– certificatul de casatorie– copie+original;

– alte acte doveditoare privind calitatea solicitantului şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, pentru una dintre persoanele care a adoptat copilul/ căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei/ care are copilul în plasament/ în plasament în regim de urgenţă, cu excepţia asistentului maternal profesionist care poate beneficia de aceste drepturi numai pentru copiii săi, precum şi persoana care a fost numită tutore;-dacă este cazul.

– in cazul in care parintii sunt necasatoriti este necesara si ancheta sociala efectuata de Serviciul  Autoritatea Tutelara  conform H.G.1291/28.12.2012.

– extras cont -În cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţă de cont de la banca titularului (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit Ţiriac)

– Dosar plic

 

În cazul în care tatăl solicită stimulentului de insertie, este necesară şi adeverinţa de la angajatorul mamei cu specificarea perioadei în care a fost plătită indemnizaţia de maternitate adică concediul prenatal si postnatal sau declaraţie pe propria răspundere ca nu a beneficiat de indemnizaţia de maternitate )

Condiţii: domiciliul stabil sau reşedinţa in com FIBIȘ şi să fi lucrat 12 luni anterior datei naşterii copilului in ultimii 2 ani.

Actele se depun la primărie in termen de 60 de zile lucrătoare, după terminarea concediului de  maternitate (sarcina si lăuzie  minim obligatoriu fiind 42 de zile după naştere  sau maxim sarcina +lăuzie 126 zile) sau în termen de 60 de zile lucrătoare de la naşterea copilului, în cazul în care mama nu beneficiaza de indemnizaţia de maternitate adică (concediu pre+post natal).

 

NOTĂ: Persoanele îndreptăţite care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010 modificata prin  L66/2016 si  obţin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de catre copil a varstei de 2 ani,respectiv 3 ani,in cazul copilului cu handicap,acordarea stimulentului se prelungeste astfel:pana la împlinirea de catre copil a vârstei de 3ani si pana la împlinirea vârstei de 4 ani in cazul copilului cu handicap.

 

Conform OUG 111/2010,   ART. 12

(1) Drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se acordă în situaţia în care solicitantul îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) este cetăţean român, cetăţean străin sau apatrid;

b) are, conform legii, domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României;

c) locuieşte în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.

 

3. ACTE NECESARE PT DEPUNEREA DOSARULUI PT OBTINEREA INDEMNIZAŢIEI PENTRU CREŞTEREA COPILULUI CONFORM OUG 111/ 2010 PENTRU  P.F.A, modificata prin L66/2016:

– Cerere tip;

– Adeverinţă de la Casa de Asigurări de Sănătate (C.A.S) cu perioada în care a fost plătită indemnizaţia de maternitatea (sarcina + lăuzie) sau declaraţie pe proprie răspundere ca nu a beneficiat de indemnizaţia de maternitate;

– Buletinele de identitate (mama  şi tata)  copie+original;

– Certificatele de naştere ale copiilor pentru care se solicita drepturile precum si ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere în copie+original;

– Livret de familie (după caz) copie +original;

– certificatul de casatorie – copie+original;

– in cazul in care parintii sunt necasatoriti este necesara si ancheta sociala efectuata de Serviciul  Autoritatea Tutelara  conform H.G.1291/28.12.2012.

– alte acte doveditoare privind calitatea solicitantului şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, pentru una dintre persoanele care a adoptat copilul/ căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei/ care are copilul în plasament/ în plasament în regim de urgenţă, cu excepţia asistentului maternal profesionist care poate beneficia de aceste drepturi numai pentru copiii săi, precum şi persoana care a fost numită tutore;-ducă este cazul.

– Adeverinţe de la Administraţia Finanţelor Publice TIMIS– din care să rezulte veniturile realizate în ultimii 2 ani fiscali anteriori datei naşterii copilului sau după caz dovada venitului calculat în vederea plăţii anticipate a impozitului;

– Decizii de impunere de la Administraţia Finanţelor Publice  pentru ultimii 2 ani fiscali anteriori naşterii copilului  din care sa rezulte data începerii activitaţii,

– Declaratia Unică, pe ultimii 2 ani fiscali anteriori datei nasterii copilului.

– Decizia de suspendare sau  încetare a activităţii, declaratia 070,  de la Administraţia  Finanţelor Publice Timis;

– Extrasul de  cont -în cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţa de cont de la Bancă.

– Dosar plic

 

În cazul în care tatăl solicită îndemnizaţia de creştere şi îngrijire a copilului, este necesară şi adeverinţa de la angajatorul mamei cu specificarea perioadei în care a fost plătită indemnizaţia de maternitate adică concediul prenatal si postnatal sau declaraţie pe propria răspundere ca nu a beneficiat de indemnizaţia de maternitate )

Condiţii: domiciliul stabil sau reşedinţa in com FIBIȘ şi să fi realizat venituri 12 luni anterior datei naşterii copilului in ultimii 2 ani

 

Actele se depun la primărie in termen de 60 de zile lucrătoare, după terminarea concediului de  maternitate (sarcina si lăuzie  minim obligatoriu fiind 42 de zile după naştere  sau maxim sarcina + lăuzie 126 zile) sau în termen de 60 de zile lucrătoare de la naşterea copilului, în cazul în care mama nu beneficiaza de indemnizaţia de maternitate adică (concediu pre+post natal).

 

NOTĂ: Persoanele îndreptăţite care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010 modificata prin  L66/2016 si  obţin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de catre copil a varstei de 2 ani,respectiv 3 ani,in cazul copilului cu handicap,acordarea stimulentului se prelungeste astfel:pana la împlinirea de catre copil a vârstei de 3ani si pana la împlinirea vârstei de 4 ani in cazul copilului cu handicap.

 

Conform OUG 111/2010,   ART. 12

(1) Drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se acordă în situaţia în care solicitantul îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

 a) este cetăţean român, cetăţean străin sau apatrid;

 b) are, conform legii, domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României;

 c) locuieşte în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.

 

 

CERERE DE TRECERE DIN INDEMNIZAŢIA DE CREŞTERE SI ÎNGRIJIRE COPIL ÎN STIMULENTUL DE INSERŢIE CONFORM  OUG 111/2010, modificată prin HG 57/2012: modificată prin legea 66/2016

AGENTIA NATIONALA pentru PLATI si INSPECTIE SOCIALA TIMIS

 

Drepturile reprezentand STIMULENTUL DE INSERTIE, se acorda pe baza de cerere,insotita in mod obligatoriu de urmatoarele documente/inscrisuri in ordinea:

 

– Cerere  tip,semnata ,inregistrata si datata -de la AJPIS-Timis-va rugam sa verificati stagiul celuilalt parinte si mentionarea unui numar telefonic de contact.

 

-copie acte de identitate ale ambilor parinti ai copilului

 

-copie certificat  de nastere al copilului

 

–Decizie de reluare a activitatii(completata cu data de reluare a activitatii)/Actul Aditional şla Contractul de munca/Documente eliberate de ANAF,doar la PFA si alte forme de organizare,exceptand contractul individual de munca.

 

  *In cazul in care celalalt parinte solicita drepturile( luna celuilalt parinte) se ataseaza la CEREREA TIP declaratia celuilalt parinte in care sa fie specificat cu ce data solicita dreptul.In cazul in care nu solicita luna celuilalt parinte va atasa o declaratie in acest sens-Declaratie de renuntare la luna celuilalt parinte/Declaratie ca nu are stagiu de cotizare  de 12 luni anterioare nasterii copilului din ultimile 24 de luni.

 

Actele se depun la AGENŢIA JUDEŢEANA DE PLAŢI SI INSPECŢIE SOCIALA TIMIŞ, STR.MERCY 2, tel.0256432779  sau 0256430820, program luni 08.30-14.30, marti 08.30-14.30, miercuri 08.30-14.30, joi 08.30-18.30, vineri 08.30-12.00 ,în termen de 15 zile lucrătoare de la reluarea activitaţii.

 

NOTĂ: Persoanele îndreptăţite care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010 modificata prin  L66/2016 si  obţin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de catre copil a varstei de 2 ani,respectiv 3 ani,in cazul copilului cu handicap,acordarea stimulentului se prelungeste astfel:pana la împlinirea de catre copil a vârstei de 3ani si pana la împlinirea vârstei de 4 ani in cazul copilului cu handicap.

 

 

 

5. CERERE DE TRECERE DIN STIMULENTUL DE INSERTIE ÎN INDEMNIZAŢIA DE CRESTERE ŞI ÎNGRIJIRE COPIL PANA LA UN AN CONFORM OUG 111/2010, modificata prin LEGEA66/2016:

 

– Cerere de încetarea plăţii stimulentului de inserţie  începând cu data de…(scrisă de mână)

– Decizie de suspendare a activităţii de la angajator;

– Cărţile  de identitate  ale părinţilor – copie+original;

– Certificatele de naştere ale copiilor pentru care se solicita drepturile precum şi ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere, în copie+original;

– certificat de căsătorie-copie+original

 

În cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţă de cont de la banca titularului (Banc Post, ING, BCR, BRD, Unicredit Tiriac, Transilvania, Otp Bank, Alpha Bank, Procredit Bank, Italo-romena).

 

Actele se depun la  AGENTIA JUDETEANA DE PLATI SI INSPECTIE SOCIALA TIMIS, STR.MERCY 2, sau la Primăria de domiciliu sau reşedinţa a titularului in termen de 15 de zile lucrătoare  de la suspendarea  activităţii.

 

Conform OUG 111/2010,   ART. 12

(1) Drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se acordă în situaţia în care solicitantul îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

 a) este cetăţean român, cetăţean străin sau apatrid;

 b) are, conform legii, domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României;

 c) locuieşte în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.

 

 

ACTELE NECESARE  PT OBŢINEREA INDEMNIZAŢIEI  PT CRESTEREA COPILULUI DE LA 2- 3 ANI ÎN CAZUL COPILULUI CU HANDICAP ANI CONF. OUG 111/2010, modificată cu LEGEA 66/2016

 

– Cerere către AJPIS TIMIS prin care  se solicită prelungirea plaţii indemnizaţiei  până la 3 ani;

– Cărţi de identitate (mama si  tata ) – copie + original;

– Certificat de naştere copil – copie + original;

– certificat căsatorie-copie+original

– Certificat handicap  pentru copil – copie + original;

– decizia de suspendare a  contractului de muncă până la 3 ani conform certificatului de handicap;

– Dosar plic.

 

În cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţa de cont de la banca titularului  (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit Ţiriac).

 

 

NOTĂ: în cazul în care copilul este incadrat in grad de handicap si există deja  stabilit un drept de concediu si indemnizaţie lunară  pentru cresterea copilului, se prelungeşte  perioada de acordare a indemnizaţiei  daca cererea este depusa înainte de încetarea dreptului anterior.

 

În cazul în care încadrarea in handicap se realizează după împlinirea de catre copil a vârstei de 2 ani si pentru acesta a fost acordat anterior concediu si indemnizaţie pentru cresterea copilului,se acordă un nou drept de la data încadrarii in grad de handicap, dacă cererea este depusa în termen de 60 de zile de la această dată.

 

Condiţii: domiciliul stabil sau reşedinţa în com FIBIȘ si să fi lucrat 12 luni anterior datei naşterii copilului în ultimii 2 ani.

 

Actele se depun la AGENŢIA JUDEŢEANĂ DE PLAŢI SI INSPECŢIE SOCIALĂ TIMIŞ, STR.MERCY 2,tel.0256432779  sau 0256430820.

 

  

 

7. ACTE NECESARE PT DEPUNEREA DOSARULUI PT OBTINEREA INDEMNIZATIEI PT CRESTEREA COPILULUI CONFORM OUG 111/2010  PT LUNA CELUILALT PARINTE modificata prin legea 66/2016

 

– Cerere tip

– Adeverinţă tip – Completată de angajator

– COPIE DUPA CEREREA DEPUSA LA ANGAJATOR  APROBATA SI STAMPILATA DE ACESTA PRIVIND INTRAREA IN CONCEDIUL PT CRESTEREA COPILULUI+DECIZIA DE SUSPENDARE A CONTRACTULUI DE MUNCA IN ORIGINAL (sau decizie de încetare a contractului de munca copie+original însoţită de declaraţia pe propria răspundere că titularul nu realizează venituri)

– BULETINE DE IDENTITATE (MAMA  +TATA)- COPIE+ORIGINAL

– CERTIFICATELE DE  NASTERE  ALE COPIILOR PENTRU CARE SE SOLICITA DREPTURILE PRECUM SI ALE CELORLALTI COPII AFLATI IN INTRETINERE IN COPIE+ORIGINAL

– CERTIFICAT CASATORIE COPIE+ORIGINAL

– IN CAZUL IN CARE PARINTII  SUNT NECASATORITI ESTE NECESARA SI ANCHETA SOCIALA EFECTUATA  DE SERVICIUL AUTORITATE TUTELARA CONFORM H.G 1291/28.12.2012

– LIVRET DE FAMILIECOPIE+ORIGINAL –dupa caz

– EXTRASUL DE CONT -In cazul in care doriti ca plata sa se faca in cont, trebuie anexat si extrasul de cont sau adeverinta de cont de la banca al titularului  (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit Ţiriac).

– DOSAR PLIC

Conditii :domiciliul stabil sau resedinta in municipiul Timisoara si sa fi lucrat 12 luni anterior datei nasterii copilului in ultimii 2 ani.

„ACTELE SE DEPUN CU CEL PUTIN 30 DE  ZILE INAINTE DE INTRAREA EFECTIVA IN ACEST CONCEDIU SAU IN SITUATIA IN CARE CEREREA ESTE DEPUSA PESTE ACEST TERMEN ,PERSOANA INDREPTATITA POATE SOLICITA DREPTUL LA INDEMNIZATIA PENTRU CRESTEREA COPILULUI PANA CEL TARZIU IN ULTIMA ZI A PERIOADEI CONCEDIULUI APROBAT(conform HG 685/27.08.2015 ART.1) SOLICITAREA CONCEDIULUI  SI INDEMNIZATIEI PENTRU CRESTEREA COPILULUI SE FACE PANA CEL TARZIU IN ZIUA ANTERIOARA IMPLINIRII DE CATRE COPIL A VARSTEI DE 2 SAU 3 ANI IN CAZUL COPILULUI CU HANDICAP”

 

Conform OUG 111/2010 ART. 11

 

Dreptul la concediul pentru creşterea copilului stabilit potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) se acordă pe bază netransferabilă persoanelor ai căror copii se nasc începând cu data de 1 martie 2012, precum şi celor aflate în situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2), începând cu această dată, în situaţia în care ambele persoane din familia respectivă îndeplinesc condiţiile de acordare a acestuia, după cum urmează:

a) cel puţin o lună din perioada totală a concediului de creştere a copilului este alocată uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept;

b) în situaţia în care persoana prevăzută la lit. a) nu solicită dreptul la concediul care îi revine, celălalt părinte nu poate beneficia de dreptul la concediu în locul acesteia.

———-

 

8. ACTE NECESARE PT DEPUNEREA DOSARULUI PT OBTINEREA INDEMNIZATIEI PT CRESTEREA COPILULUI CONFORM OUG 111/2010 ( PT STUDENTE , ELEVE, ABSOLVENTE FACULTATE, ETC) modificata prin legea 66/2016

 

– CERERE TIP

– ADEVERINTA ELIBERATA DE INSTITUTIA DE INVATAMINT, CARE SA ATESTE FRECVENTAREA CURSURILOR LA  ZI  FARA INTRERUPERE, PANA LA DATA SOLICITARII IN ANUL ANTERIOR DATEI NASTERII COPILULUI

SAU DIPLOMA DE ABSOLVIRE INSOTITA DE FOIA MATRICOLA SAU ADEVERINTA ELIBERATA DE INSTITUTIA DE INVATAMINT SUPERIOR  DACA A ABSOLVIT FACULTATEA IN  ANUL ANTERIOR DATEI NASTERII COPILULUI DACA SE AFLA INTR-UNA DIN  PERIOADELE ASIMILATE

 m) frecventează, fără întrerupere, cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar, inclusiv în cadrul programului „A doua şansă”, sau, după caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă ori de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, în ţară sau în străinătate, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei Naţionale, cu excepţia situaţiei de întrerupere a cursurilor din motive medicale;

n) au calitatea de doctorand, în condiţiile prevăzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare

o) se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ preuniversitar şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ preuniversitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;

p) se află în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului preuniversitar, organizat potrivit legii, şi începerea învăţământului universitar, cursuri de zi, în acelaşi an calendaristic;

q) se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ universitar, cursuri de zi, cu sau fără examen de licenţă sau de diplomă, şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ universitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;

r) se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ universitar, la nivelul studiilor universitare de licenţă sau de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, cursuri de zi, şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă sau de master, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;

s) se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ postuniversitar, cursuri de zi, şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ postuniversitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;

t) se află în perioada de 60 de zile de la finalizarea cursurilor învăţământului obligatoriu sau, după caz, de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului preuniversitar, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă sau de master şi postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, cu sau fără examen de absolvire, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în şomaj, calculate începând cu data de 1 a lunii următoare finalizării studiilor

 – DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE CA NU REALIZEAZA VENITURI SUPUSE IMPOZITULUI

– BULETINE DE IDENTITATE (MAMA  +TATA)- COPIE+ORIGINAL

– CERTIFICATELE DE  NASTERE  ALE COPIILOR PENTRU CARE SE SOLICITA DREPTURILE PRECUM SI ALE CELORLALTI COPII AFLATI IN INTRETINERE IN COPIE+ORIGINAL

– CERTIFICAT CASATORIE COPIE+ORIGINAL

– IN CAZUL IN CARE PARINTII  SUNT NECASATORITI ESTE NECESARA SI ANCHETA SOCIALA EFECTUATA  DE SERVICIUL AUTORITATE TUTELARA CONFORM H.G 1291/28.12.2012

– LIVRET DE FAMILIE (DUPA CAZ) COPIE +ORIGINAL

– DOSAR

– Extrasul de cont sau adeverinta de cont de la banca al titularului  (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit Ţiriac).

In cazul in care intra in indemnizatie tata trebuie si adeverinta de la angajatorul mamei cu perioada in care a fost platita indemnizatia de maternitate adica concediul prenatal si postnatal sau declaratie pe propria raspundere ca nu a beneficiat de indemnizatia de maternitate).

Conditii: domiciliul stabil sau resedinta in municipiul Timisoara si sa fi lucrat 12 luni anterior datei nasterii copilului

Actele se depun la primarie in termen de 60 de zile lucratoare ,  dupa terminarea concediului de  maternitate (sarcina si lauzie  minim obligatoriu fiind 42 de zile dupa nastere  sau maxim sarcina +lauzie 126 zile ) sau in 60 de zile lucratoare de la nastere in cazul in care mama nu beneficiaza de indemnizatia de maternitate (concediu pre+post natal).

 

9. ACTELE NECESARE IN CAZUL SUPRAPUNERII A 2 NASTERI CONF OUG 111/2010 modificata prin L66/2016

– CERERE TIP

– CERERE  PRIN CARE SOLICITA PRELUNG PLATII INDEMNIZATIE PT CEL DE-AL DOILEA COPIL

– CERTIFICATE DE NASTERE  PT  TOTI COPIII –COPIE+ORIGINAL

– CARTI DE IDENTITATE (MAMA SI  TATA )-COPIE + ORIGINAL

– CERTIFICAT CASATORIE-COPIE+ORIGINAL

– ADEVERINTA DE LA AJPS-TIMIS –(STR MERCY 2-PROGRAM LUNI-JOI 09-16), PRIVIND  PERIOADA IN CARE ATI BENEFICIAT DE INDEMNIZATIE PT CRESTEREA COPILULUI  MAI MARE SAU STIMULENT

– ADEVERINTA TIP + DECIZIA DE SUSPENDARE A  CONTRACTULUI DE MUNCA  PT COPILUL NOU NASCUT in original+ copie dupa cererea aprobata si stampilata de angajator privind intrarea in concediu de crestere si ingrijire copilul nou nascut

– EXTRAS DE CONT  -In cazul in care doriti ca plata sa se faca in cont, trebuie anexat si extrasul de cont sau adeverinta de cont de la banca al titularului  (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit)

– DOSAR PLIC

 

Pentru continuitatea acordarii drepturilor, cererea pentru indemnizatie de crestere si ingrijire copil insotita de actele aferente  poate fi depusa cu 60 de zile inainte de implinirea varstei de  2 ani sau 3 ani,in cazul copilului cu handicap la Primaria com. Fibis, dar nu mai tarziu de termenul de 60 de zile lucratoare de la nasterea copilului nou nascut,pentru acesta nemaifiind obligatorie efectuarea concediului de maternitate (concediul pre + postnatal).În cazul in care se depaseste acest termen, drepturile se vor acorda de la data depunerii cererii fara aplicarea majorarii daca la data depunerii cererii copilul anterior a implinit 2 ani sau 3ani in cazul copilului cu handicap.

 

Conform OUG 111/2010,modificata prin legea 66/2016.ART. 9

(1) Concediul şi indemnizaţia lunară prevăzute la art. 2 alin. (1), art. 5 şi 6, precum şi stimulentul de inserţie prevăzut la art. 7 se cuvin pentru fiecare dintre naşteri sau, după caz, pentru fiecare dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2).

(2) Durata de acordare a concediului prevăzut la art. 2 alin. (1) se prelungeşte corespunzător în cazul suprapunerii a două sau mai multor situaţii de natură a genera acest drept.

(3) În cazurile prevăzute la alin. (2) se acordă o singură indemnizaţie, în cuantumul prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă.

(4) Pe perioada suprapunerii situaţiilor prevăzute la alin. (2), cuantumul indemnizaţiei lunare se majorează cu 85% din cuantumul salariului minim brut pe ţara garantat în plată 1250 lei,pentru fiecare dintre copii, începând cu cel de-al doilea.Trebuie depusa cerere insotita de copiile certificatelor de nastere a ambilor copii + copie dupa buletinul parintelui beneficiar al indemnizatiei  pana implineste cel mai mare copil varsta de 2 ani, la AGENTIA JUDETEANA DE PRESTATII TIMIS, str.Mercy 2,tel: 0256432779 sau 0256430820, ghiseul,12 tel: 0256408330.

 

În situatia suprapunerii drepturilor de concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului in conditiile art. 8, drepturile prevazute in prezentul articol pot fi solicitate de celalalt parinte care indeplineste conditiile de acordare la finalizarea concediului si a indemnizatiei pentru cresterea celui din urma copil, drepturile respective fiind netransferabile pentru o perioada de cel putin doua luni, cuprinsa in perioada totala a concediilor suprapuse si cumulate. ,trebuie anuntata in scris AGENTIA JUDETEANA pt PLATI SI INSPECTIE SOCIALA TIMIS – str. Mercy 2, tel: 0256432779 sau 0256430820 cu cel putin 60 de zile inainte de implinirea de catre copil a varstei 2 ani respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap.

 

NOTĂ: Persoanele îndreptăţite care beneficiază de concediu pentru creşterea copilului conform OUG 111/2010 modificata prin  L66/2016 si  obţin venituri supuse impozitului cu cel putin 60 de zile înainte de împlinirea de catre copil a varstei de 2 ani,respectiv 3 ani,in cazul copilului cu handicap,acordarea stimulentului se prelungeste astfel:pana la împlinirea de catre copil a vârstei de 3ani si pana la împlinirea vârstei de 4 ani in cazul copilului cu handicap.

 

10. Acte necesare pt obtinerea indemnizatiei de la 3-7 ani,conf.OUG 111/2010 modificata prin legea 66/2016

– Cerere tip

– Actul de identitate al solicitantului – copie şi original;

– Actul de identitate al celuilalt părinte – original şi copie;

– certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie şi original), hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei sau de încredinţare a adopţiei, hotărârea judecatorească sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă (copie şi original);

– dovada eliberată de organele competente (Administraţia Finanţelor Publice Timis) care atestă că solicitantul nu realizează alte venituri în afara celor prevăzute la art.57 alin.(4) lit.a) din Legea nr.   448/2006;

– dovada eliberata Primaria com Fibis din care sa rezulte ca  parintele care intra in indemnizatie nu este  in acelasi timp si  asistent personal sau primeste indemnizatia de insotitor pt acelasi copil;

– certificatele de naştere ale tuturor copiilor născuţi după data de 1 ianuarie 2006 (copie şi original);

– certificat de căsătorie (copie şi original);

– Certificat de încadrare în grad de handicap – copil – copie + original;

– Certificat de încadrare în grad de handicap – părinte (acolo unde este cazul) – copie + original;

– Decizie de suspendare a contractului de munca sau adeverinţă eliberată de către angajatorul solicitantului, din care să reiasă ca acesta are contractul de muncă suspendat, aflându-se în concediu pentru creşterea copilului cu handicap, cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani; (in original)

– dosar plic din carton

 

Sesizările ce au ca obiect  calculul şi plata drepturilor la indemnizaţie creştere copil, alocaţie de stat pentru copil, respectiv stimulent de inserţie, înaintate de către persoanele domiciliate cu forme legale pe raza comunei Fibis, sunt de competenţa Agenţiei Judeteane pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Timiş,str.Mercy 2,telefon 0256432779 sau 0256430820, program luni, marţi, miercuri 08.00-14.30, joi 08.00-18.30,vineri 08.00-12.00.

 

Actele se depun la primaria de domiciliu sau resedinta in termen de 60 de zile de la data la care expira indemnizatia pentru cresterea copilului acordata anterior.

 

Plata alocaţiilor, indemnizaţiilor şi stimulentelor precum şi soluţionarea cererilor este efectuată de către AGENŢIA JUDETEANA PENTRU PLAŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ TIMIŞ.

Primaria com. Fibis are atribuţii de primire, înregistrare, verificare şi transmitere spre soluţionare AGENŢIEI JUDETEANE PENTRU PLAŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ TIMIŞ a cererilor şi documentelor ce stau la baza acordării drepturilor conf. OUG 111/2010 MODIFICATA PRIN LEGEA 66/2016, depuse de către beneficiarii domiciliaţi pe raza municipiului Timisoara.

 

Sesizările ce au ca obiect  calculul şi plata drepturilor la indemnizaţie creştere copil, alocaţie de stat pentru copil, respectiv stimulent de inserţie, înaintate de către persoanele domiciliate cu forme legale pe raza Municipiului Timisoara, sunt de competenţa Agenţiei Judeteane pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Timiş,str.Mercy 2,telefon 0256432779 sau 0256430820, program luni, marţi, miercuri 08.00-16.30, joi 08.00-18.30,vineri 08.00-14.00.

 

 

11. Acte necesare pentru indemnizatie cu program redus de lucru (4 ore/zi) pentru parinti care se ocupa  efectiv de ingrijirea copilului  cu handicap pana la implinirea varstei de 18 ani

 

– Cerere tip

– Adeverinţă tip – completată de angajator în original;

– Adeveriţă eliberată de angajator privind reducerea programului de lucru

– Declaraţia pe propria răspundere a persoanei indreptăţite din care să rezulte că se ocupă de creşterea si ingrijirea copilului si locuieşte impreuna cu copilul, precum si că acesta nu este dat in plasament si nu este incredinţat unei alte persoane sau organism privat autorizat sau serviciu public.

– Declaraţia pe propria răspundere  a celuilalt părinte ca nu beneficiază de indemnizaţia pentru creşterea copilului si nici de stimulentul de inserţie pentru copil.

– Buletine de identitate (mama şi tata)- copie+original;

– Certificatele de naştere ale copiilor pentru care se solicită drepturile precum şi ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere – în copie şi original;

– Livret de familie (după caz) copie +original;

– certificatul de casatorie – copie+original;

– certificatul de  incadrare in grad de handicap (copie + original)

– extrasul de cont -în cazul în care doriţi ca plata să se facă prin virare în cont, trebuie anexat extrasul de cont sau adeverinţă de cont de la banca titularului (CEC, BRD, Alpha Bank, Piraeus Bank, Procredit Bank, Volksbank, Raiffeisen Bank, ING, Transilvania, Leumi Bank, Carpatica, BCR, OTP, Romextera, Banc Post, Unicredit Ţiriac).

– Dosar plic

 

NOTĂ

 

 

Obligaţiile beneficiarilor de indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor de a comunica, în scris, în termen de 15 zile de la data la care a intervenit orice modificare cu privire la orice situaţie  de natură  să determine încetarea sau suspendarea plaţii drepturilor.

 

Astfel, este necesar sa se comunice :

 

-Realizarea altor venituri decat cele declarate la depunerea cererii

-Modificarea reprezentantului legal al copilului

-Decesul copilului sau titularului cererii

-Decăderea din drepturilor părinteşti

-Îndepartarea, de la exercitarea tutelei, conform legii

-Neîndeplinerea condiţiilor prevăzute de lege în vederea incredinţării spre adopţie

-Neîndeplinerea condiţiilor prevazute de lege în vederea menţinerii masurii de plasament

-Executarea unei pedepse privative de libertate sau dupa caz arest preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile

-Abandonarea sau internarea copilului intr-o institutie de ocrotire publică sau privată

-Pierderea sau renunţarea la cetaţenia româna sau la situaţia de apatrid

-Faptul că nu mai locuieşte in România împreuna cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile si se ocupă de creşterea si ingrijirea acestuia/acestora.

 

Nerespectarea de catre titularii indemnizaţiei lunare pentru creşterea copiilor a obligaţiilor menţionate mai sus constitue contravenţie si se sanctionează  cu amendă de la 500 lei la 2000 lei.